woensdag 29 februari 2012

Sfeerlichtjes haken...

Ook zo dol op sfeerlichtjes?

In de Adventkalender 2011 van Etsy
 op Dutch Handmade stond dit
mooie voorbeeld met patroon van handgesponnen wol :

Je kunt hiervoor zelfs een kant-en-klaar pakketje kopen
 in de Etsy shop van Sweet And Simple Stuff XXX

Het patroon uit de Adventkalender heb ik
gehaakt in wit katoen van Phildar (Phil Coton 3 Blanc).
 Het is de middelste op de foto.
De overige twee heb ik zelf verzonnen.


Het randje is gehaakt met een randje stokjes en daarboven op enkele vasten, dan *3 losse, hv in de v eronder, 5 losse, hv in dezelfde v, 3 losse, hv in dezelfde v*. Daarna enkele vasten, bepaal zelf de afstand en herhaal van *tot*. Hiervoor heb ik heel dun 100% katoen gebruikt van Annell. Een draad voor haaknaald 1¼ - 1½ . Je haakt hem dan gewoon met haaknaald 3 zoals voor de Phildar katoen.

3 opmerkingen:

  1. Ha wat leuk dat je me gelinkt hebt! Dank je voor je bericht! Ik ga gauw verder kijken op je blog want ik ben ook weer aan het proberen om mijn leven weer meer puur en meer blij te maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe je best... hihi! Gezond eten zonder E-nummers is het halve werk :)

      Verwijderen