vrijdag 6 juli 2012

Gehaakte ketting

Er zijn zo van die leuke ideeën van andere haaksters die je zelf ook eens gemaakt wilt hebben.
Het liefst dan met een eigen draai eraan. 
Een andere kleur, een andere steek, kraaltjes, knoopjes.

Zo haakte ik de ketting van Karin aan de haak.
Maar dan met vier kleurtjes katoen.

Echter zat ik daarna met de draadjes die ik weg moest zien te werken in de dunne ketting.
Dus zette ik daar kralen op. Houten kraaltjes en kralen van écht edelsteen.


Met een hartje van Chalcedoon bijvoorbeeld.


Opgerold kan die als armband gedragen worden, al zijn de draadjes wat erg lang.


Verder zit er een Rozenkwarts hartje aan, een bolletje van Amethyst en eentje van Rookkwarts.
En een Rozenkwarts facetpareltje.
De kraaltjes koop je bijvoorbeeld bij Edelstenen & Mineralen.


Zoonlief maakte de foto's waar ik de ketting draag.
Want Pappalief zit een dagje op de motor.
Ze zijn niet helemaal scherp, want een zware Nikon met flinke lens hou je
met kinderhandjes niet stil natuurlijk.



Ik vind het een geinige ketting.

3 opmerkingen:

  1. Je ketting is erg leuk geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk heb ik op jouw blog ook een bezoekje gebracht, ik ga jou ook volgen en me eens verdiepen in de boeken over engelen

      Verwijderen
  2. Hoi Angelique, ik kwam je tegen tussen alle reacties en nam even een kijkje. Heerlijk blog heb je...♥

    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen