dinsdag 22 oktober 2013

Holland Snailmail

Ken je Snailmail?
Dat is post.
Post met een echte brief.
En wat leuke spullen erbij.
Al dan niet handgemaakt.
Ik word er blij van,
als ik stuur,
maar ook als ik ontvang.
Vrolijkheid op je deurmat.
Die een lach op je gezicht tovert.
Persoonlijke woorden voor een ander,
of voor mij.
Hoe bijzonder?
Heel bijzonder!

De komende tijd zal ik de snailmail die ik maak en verstuur hier laten zien. Kijk bij de labels voor post gerelateerde woorden, dan vind je alles terug wat met post te maken heeft.

Deze keer laat ik je een snailmail zien met het thema Holland.
Ook wel Oranje Boven of Nederlands.

De brief

Ik begon met het schrijven aan een brief op blaadjes uit een notitieboek van de Hema. Daar omheen vouwde ik een A4 blad met Hollands motief. Ik naaide de "rug" vast met de naaimachine. Zo lijkt het een boekje. En maakte het af met een strikje en rood-wit-blauw lintje.

Fotolijstje en appeltje
Daarna plaatste ik in een fotolijstje van de Zeeman een afbeelding van koeien van een oud Zaans kwartetspel dat ik bij de kringloop kocht. En ik heb ook een klein rood appeltje.

Spulletjes uit de kringloopwinkel

Op een ruiten op maat gesneden papier zette ik met een 'glue dot' (verkrijgbaar bij de Action) de oude kwartetkaart en de kaartjes uit een spel lichtjes vast. Zo kan de ontvanger deze er makkelijk en onbeschadigd van af halen en hergebruiken. Op de achterkant zit nog een kwartetkaart van Paulus de Boskabouter en een kwartetkaart van een fiets. Ik deed het geheel in een transparant zakje om het bij elkaar te houden.

Gehaakte rozet, labels en spelkaartjes

Verder haakte ik een rozet om op te spelden. Leuk voor Koningsdag straks. Uit een envelop ponste ik een postzegel van Nederland en ik vond ook een spelkaartje van een bus. Uit een oud Advertentiespel haalde ik de kaartjes: "Direct over te nemen: - Oude poffertjeskraam - In goede staat verkerend". Alles wat met het thema te maken heeft kun je verwerken. Het label met het appeltje maakte ik met ponsen. Het blauw witte touw kocht ik bij de Karwei en lijkt op Bakerstwine, alleen is het wat dikker.

Theezakje, kadootje en appeltjesconfetti

Linksboven op de foto is een zakje waar een theezakje Dutch Tea Blend in zit. Uit het doosje van de thee ponste ik een label en zette dit vast met een hartjes splitpen. Ik maakte ook "Appeltjes van Oranje" met appeltjesponsen en oranje papier. In het grote witte zakje zit de gehaakte rozet verpakt als een kadootje. 

Hoe werk ik de dingen leuk af?


Ik gebruik ponsen en bijpassend papier. Hier heb ik de geponste labels vastgezet met een splitpen. Als extra versiering een stukje garen en een postzegel van Nederland.


De kaartjes van het Advertentiespel heb ik met een bloemetjes splitpen vastgezet en een stukje touw. Het appeltjes label bestaat uit 2 geponste papiertjes. Een rode effen en een van kraftpapier. Uit de bovenste is met een appeltjespons een appel geponst. 


Op het laatst leg ik alles op elkaar en bind het samen met een stuk touw.
Alles gaat dan in een zelfgemaakte envelop van bladzijden uit het boek "Versjes en Rijmpjes uit de Oude Doos" wat ik kocht in de kringloopwinkel. Daar omheen doe ik nog eens een touw om het geheel bij elkaar te houden, mocht de envelop het begeven tijdens verzending. De envelop is versierd met een label en een bijpassend etiket. Er zitten ook nog stukjes maskingtape op met de Oranje Hollandse Leeuw. De envelop is eerst aan de zijkant met een lijmroller vastgeplakt en vervolgens vastgenaaid met de naaimachine.


*Happy Snailmailing!*

1 opmerking:

  1. Wow wat ziet dit er toch mooi uit! Zoek je nog iemand om mee te schrijven? Lijkt mij gezellig. Je kan zien wat ik heb gemaakt op mijn instagram @montyswereld.

    BeantwoordenVerwijderen