maandag 4 november 2013

Heel foute snailmail met een tikkie retro

Deze snailmail is er een waar ik lol aan heb gehad.
Hij ging naar mijn vriendin Miertje Kakelbont.
Zelf zo gek als een deur, een typische ADHD'er en altijd in voor een geintje.
Miertje maakt kleding en is kort geleden haar eigen webshop gestart
waar ze kakelbonte kleding voor maakt met een tikkie retro.
En uit die retro tijd, de sixties en de seventies, daar is zo veel hilarisch materiaal van.
Ik had gehoopt wat meer op te kunnen dissen uit de kringloop,
maar het was dun gezaaid met al die foute oude meuk.
Maar ik vond wel deze geweldige LP hoes.


Een LP hoes met liedjes zoals "Mien, waar is m'n feestneus?" ;)
Ook vond ik een retro sjaaltje.

Verder zocht ik tussen de oude Bouquet reeksen de meest foute cover uit.
Van een doktersroman, zo zoet.
Hier maakte ik een kaart van door de kaft van het boekje in een passe partout (Xenos) te plaatsen en deze te versieren met maskingtape, Distress Inkt, stempels en bloemetjes.


Uit het Advertentiespel haalde ik de kaartjes: "Biedt zich aan: - Dienstmeisje - Al kunnende koken".
Verder had ik nog een truttige bloemenkaart van een Anthurium, een oubollig berenkaartje, enkele studds, een bloemenlint en een kaarsje. Ik versierde het met maskingtape.


Op een leeg vel plakte ik met gluedots enkele oude spelkaartjes. De Sarah Kay kaart komt uit een kwartet en heeft leuke spreuken. De sigaretten zijn ook van vroeger tijden en getver de getver.


Op de achterkant plakte is nog deze oude spelkaartjes.
Het werd verpakt in een plastic zakje.


Ik deed er nog wat blanco retrokaartjes bij...
De rechter kaart is van de Hema.


De thee in het onderste envelopje heet "Heisse Liebe" en zag er ook best retro uit.


Uit een oude Tina van 1972 maakte ik een label en enkele envelopjes voor thee en klein los spul.


Zo werd het een bonte verzameling met een tikkie retro...



Alles werd ingepakt en uiteindelijke in de LP hoes verzonden.



*Happy Snailmail*

2 opmerkingen:

  1. Oh, echt helemaal te gek wat je bij elkaar hebt verzonnen! Super!

    BeantwoordenVerwijderen