donderdag 12 december 2013

Ode aan Flappie

Het was kerstochtend 1961
Ik weet 't nog zo goed, mijn konijnenhok was leeg 
En moeder zei dat ik niet in de schuur mocht komen 
Als ik lief ging spelen, dat ik dan wat lekkers kreeg

Flappie van Youp van 't Hek

December begon en ik kreeg dit liedje in mijn hoofd
Aha! Een idee voor een snailmail!
Deze keer was die voor Miertje Kakelbont
Ze is stapel op beestjes 

Eerst maakte ik een kaart van een afbeelding met konijntjes uit een Winnie-De-Poeh boek
Ik gebruikte maskingtape, Distressink, stempels en verschillende ponsen
Ik voegde er een oranje envelop bij en versierde die met een rondje
Het werd vastgezet met een bloemen splitpennetje



Natuurlijk maakte ik ook labels uit prentenboeken
De onderranden zijn geknipt of gestanst
Ze zijn bewerkt met (Distress)ink(t) en maskingtape


Omdat Miertje zulke leuke dingen zelf maakt, maakte ik 2 labels voor haar waar
'made with love' tape opgeplakt is
Deze kan ze dan gezellig aan haar eigen frutsels doen als ze het weggeeft
(Check trouwens effe haar site voor de leuke kleren die ze maakt!)


Vervolgens zocht ik nog wat stickers en prullaria bij elkaar met konijnen


En deze kaart hieronder maakte ik van een kaft van een oud school leesboekje uit de kringloop
Achterop kun je schrijven en als postkaart gebruiken


En dit lieve kaartje kocht ik via Zazzle


De brief kwam in deze tuttige wenskaart uit de kringloop


En al het kleine spul ging in deze gemaakte enveloppen



*Happy Snailmail*

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen