vrijdag 10 januari 2014

Huisvrouwgeluk - Snailmail

"As a housewife, 
I feel that if the kids are still alive when my husband gets home from work,
then hey, I've done my job"

Roseanne Barr

Mijn vriendin Miertje Kakelbont en ik delen dezelfde passie
Het Huisvrouwgeluk

Hoewel wij niet vrijwillig in het huisvrouwenbestaan zijn gekomen,
maken wij er het allerbeste van

Met plumeau, huispak en stofzuiger
Met naaimachien, haaknaald en kringloop
Met sop, schrob en zeem
Met vlijt, creativiteit en fantasie
Hakken wij in op de dagelijkse werkelijkheid
Wij zijn de Engelen in de maatschappij
Voor onze kinderen een zegen
De vaart eruit en rust in de tent
Het leven als huisvrouw
is een lach en een traan...

*|*

En verder hebben wij onder onze duizenden hobby's 
het snailmailen
Snailmailgeluk heet dat

Ik vond dat ik er maar eens een themapost aan moest wijden
Een ode aan de huisvrouw

Ik begon met een kartonnen map die ik nog had
en versierde die met plaatjes uit de Libelle/Margriet,
met maskingtape, stickertjes en strijkkralen

Voorkant
Achterkant
In de binnenkant van de map plakte ik ook plaatjes uit tijdschriften 


Daarna plakte ik met de glue-dots bijpassende kwartetkaartjes, dominokaartjes,
een speelkaart en ansichtkaart erbij


En wie verzamelt die heeft wat...
Kaartjes met meisjesthema
Een oude boekenkaft


En ze shopt ook zo graag!
Dus dit ging samen in een envelopje die in de map werd geplakt


Nog wat postkaartjes


En voor de harde werkster ook afbeeldingen
De "Pruim" is een doordenkertje... Oké? ;-)


Alles ging in de map,
hij zat dan ook helemaal vol




Als dat nog geen "GELUK" is?

*Happy Snailmail*

4 opmerkingen:

  1. Haha geweldig bedacht,ik ben ook niet zo vlot hoor,er is teveel wat ik veel leuker vind om te doen,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ongelooflijk gave en super uitgedachte snailmail!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en ik was er natuurlijk helemaal blij mee als desperate housewife zijnde, whihoehahahahaha xxxxx ben alweer voor jou bezig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is ook zo leuk gedaan:)! Ben nu geneigd om ook alles te bewaren... maar waar moet ik het laten?

    BeantwoordenVerwijderen