donderdag 20 februari 2014

Heidi Snailmail

Some memories never fade...

*

Ken je die schattige kinderserie van Heidi nog?
Zo van omstreeks 1978?
Wacht, ik help je herinneren...

(Zie je geen filmpje, klik dan hier)


Het kind dat dreef op de wolken, 
schommelde in de hemel
en op blote voetjes door de sneeuw rende
Ze was über süss...
En een stukje uit mijn jeugd

Zielsgelukkig was ik met de kringloopvondst
van enkele boeken van de tv-serie

Mijn vriendinnetje Miertje Kakelbont
houdt ook wel van zulke süssigkeiten
dus zij was de gelukkige om deze snailmail met Heidi te ontvangen
(Stiekem was ik jaloers op haar)

Eerst maakte ik 2 kaarten van prentjes uit het Heidiboek, lint en bloemetjes
De naaimachine kwam er weer aan te pas
En zie hier: een kaart met een lach, een kaart met een traan
Geheel volgens mijn levensmotto:
#hetleveniseenlacheneentraan




Zijn ze niet koddig?


Dit envelopje werd bijeen gebonden met een koordje en papieren knoop
Je kunt er ieder gewenst papier voor gebruiken
en het is heel makkelijk en zonder mal te maken



Hierboven heb ik een insteekmapje gemaakt
waar de labels in passen
Oh, wat hou ik ervan om labels te maken!

Een grote pagina uit het boek leende zich ervoor om een grote insteekmap te maken
waar de brief in paste
Ik versierde het met wat doodles en ook met mijn levensmotto
#hetleveniseenlacheneentraan




Vind je de tekeningen niet schattig? Die geitjes ook!

Verder vulde ik de mail aan met een ander idee dat ik al langer had
Daarvoor gebruikte ik een kringloopboek over Zwitserland
waar prachtige prenten van bergen in staan


Het plaklint is van de Action
De envelop heb ik eerst met een mal getekend
Ik vind dit zo'n leuk setje bij elkaar!

Ik had nog zoveel prenten over dat ik daarna nog 2 kaarten maakte
voor mijn vriendinnetje Sandra



Dotjes, hè?

*Happy Snailmail*

5 opmerkingen:

  1. Supermooi wat jij maakt ! En ja het leven is een lach en een traan. Maar al dit moois doet mij glimlachen Jacky x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dan ben ik blij dat ik dat voor elkaar heb gekregen bij jou Xx

      Verwijderen
  2. Ook weer heel erg leuk! Super hoe je dat hebt gedaan met die doodles om die bladzijde heen. Hmmm....ik heb straks de H voor jou hahaha. Geintje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat gedoodle past bij zoveel dingen, echt grappig... Dank je, Sandy! x

      Verwijderen
  3. zo schattig weer en ik was idd de gelukkige!! masar als je stiekum jaloers bent dan stuur ik je toch gewoon een van je zelfgemaakte kaartjes toe met een hysterische door mij geschreven onnozele inhoud???

    BeantwoordenVerwijderen