donderdag 15 mei 2014

Bèèèèhmail

Texel, het schapeneiland
Waar je verliefd wordt op de witte wolkjes in de wei
Ze zijn zo leuk die schaapjes
Van veraf en van dichtbij
Schaapjes horen bij de Lente
Bij de blauwe lucht en het groene gras
Bij zon maar ook bij regen
Ik wou dat ik nog op Texel was...


In de zomer van 2013 was ik voor het eerst op Waddeneiland Texel
Ik vond het er prachtig, ik zou er kunnen wonen
Rust en ruimte, grote stranden en groene weiden
We reden van de ene naar de andere kant
Naar boven en naar beneden
De schaapjes zijn ontelbaar

Op het eiland kocht ik al spulletjes voor een snailmail
En nu het weer Lente is maakte ik er
post van voor de lieve Lisette

Schapenpost, ofwel bèèèèhmail...

Een Texels plastic schaapje, een memorykaartje,
een kwartetkaartje met echte wol omwonden
De brief samengebonden als een boekje


Het briefpapier maakte ik op rekenpapier
De wolkenstempel diende nu als wollig lijf


Ik had een paar mooie schapenkaartjes uit Texel
en ook chocolade schaapjes
Ik zocht er wat groene frutsels bij en klemde dat in
een kleiner zakje op de schapenkaart (rechtsboven)



Op de achterkant van de schapenkaart zette ik 3 poesieplaatjes
vast met een gluedot en een memorykaartje van
Fiep Westendorp


Tot slot had ik nog groene schapenzakdoekjes
en maakte ik een label met behulp van ponsen
Daar plakte ik parels  (Action)  en wiebeloogjes op


Tot slot ging alles in een vrolijk doosje
en deed ik de wolbolletjes van hierboven er los in


*Happy bèèèèhmail*


3 opmerkingen:

  1. Zo blij mee! Dankje lieverd!! X Lis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend leuke schapenmail! Samen met mijn gezin woon ik op Texel en ik kan je vertellen....het is geweldig :)

    BeantwoordenVerwijderen