donderdag 15 januari 2015

Post met Klaas Vaak

Deze mooie kaart met het schaap in de Bedstee,
komt uit de collectie van Klaas Vaak
van de Collect Club van PostNL.
De maker is natuurlijk Rien Poortvliet...


De Postset Klaas Vaak ABC bevat 3 postkaarten met 3 postzegels, en
elk setje kost €4,95. Ze gaan natuurlijk t/m de letter Z.
En voor 3 kaarten plus postzegel is dat niet veel geld.
Ze zijn erg mooi, kijk maar...



Okay, daar gaan we eens een #tussendoorpost van maken voor
een lieve schrijfvriendin.
In dezelfde tinten als de kaart zocht ik een papier om een berichtje
op te schrijven. Uit de Flow haalde ik eens een notitieboekje met
lijntjespapier en op de achterkant staan mooie printjes.
Perfect!


Het A5 papiertje vouwde ik dubbel en deed er allerlei kleine notitiekaartjes en tags in.
Met het dunne bruine touw (Pipoos) bond ik het samen en
knoopte het samen met een uitgestanste knoop van kraft karton.
Enkele kraaltjes eraan en dan heb je al een stijlvol pakketje.


Het postsetje zat in een blanco pergamijn envelop, die ik kon hergebruiken.
   Omdat de kaart er zo mooi doorheen scheen, plaatste ik die aan de effen kant
van de envelop en daar tekende ik met bruine marker een doodle op.
Het briefje plaatste ik achter de kaart, en ook dit motief scheen mooi 
door de envelop heen. 
De envelop plakte ik dicht met een bijpassend masking tape.
En plakte een mooie adressticker erop. De adressering staat dus
op de achterkant en zo liet ik de effen kant verder onbeschreven.
De zijkanten van de envelop versterkte ik met transparant plakband,
omdat het pergamijn de neiging had om te scheuren.


Met een hartjespons ponste ik 3 hartjes uit glittertape.
Dit doe je door een strookje tape op wat bakpapier te plakken.
Zo kun je het gewoon ponsen als papier en later als sticker
op je werk plakken.

Nou Klaassie, goeie reis dan maar!
Op naar Dordrecht...

*Happy snailmail*

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen