zondag 1 maart 2015

oh madeliefje - snailmail

Als je steeds langer schrijft met iemand
en ze ook nog volgt op Instagram
dan kun je met je post leuk aansluiten op interesses
van je schrijfmaatje

Een van mijn schrijfmaatjes houdt enorm van madeliefjes
Ze draagt er zelfs een ring van

Madeliefjes snailmail werd het dus...


Als eerste maakte ik een boekwerk waarin ik mijn brief kon schrijven


De prulletjes gingen in een luciferdoosje
Ik weet dat zij veel freubelt, dus dan kan ik er wat freubelmateriaal bij doen


De kleine reep chocola kreeg een andere wikkel
Ik weet ook dat zij enorm houdt van kleine details
Die heb ik in de hele post verwerkt
Zoals hier het roze knoopje met het dunne plukje bakerstwine


En tekent Dick Bruna niet heerlijke madeliefjes?


Het envelopje links maakte ik met bladzijden uit een kringloopboek
met prachtige tekeningen van flora en fauna


Zij houdt ook van haakwerk en draagt haarspeldjes
Het rechter haarspeldje maakte ik van keramiek
De hanger aan de ketting is gehaakt met zilverdraad


Uit dat zelfde mooie kringloopboek maakte ik een papieren zakje door
twee bladzijden op elkaar te naaien onder de naaimachine
Op een notitieboekje met een kaft van dikke kraftkarton tekende ik met
zwarte inkt een madelief
Die vulde ik later nog wat in met wat ecoline en wat gouden inkt


Alles inpakken


Een mooie bundel maken


En die inpakken in dubbeldik cadeaupapier
Zo is het mooi stevig met die twee lagen
Eén laag zou in de post te snel kapot scheuren

En zoals altijd is mijn pakketje weer groot en dik uitgevallen en krijg ik
het maar net in de envelop
Het kost dan ook al gauw vier postzegels om het te versturen
Maar de lieve reactie van de ontvanger is het écht wel waard!

*Happy Snailmail*

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen