zondag 1 maart 2015

wintersport - snailmail

Ik had een heel mooi boekje via de kringloop
over Peter die op wintervakantie gaat
Een boekje uit 1966 van Alain Grée
Ik kocht het geloof ik voor een euro
Dus ik knipte daar gewoon in
Leuk voor de post
Prachtige sfeervolle plaatjes ook
Zo'n boekje heb ik nooit meer gevonden bij de kringloop
Jammer...

Maar nu weet ik ook waarom!
Het zijn boekjes die graag verzameld worden
En wel tien euro of meer per stuk doen...

Oeps...

Maar de snailmail is dan ook best wel leuk geworden
met die mooie plaatjes
Ik had er nog een paar over
Niet veel meer

Allereerst maakte ik een envelop van twee mooie platen



Ik knipte uit de restjes wat woorden en maakte daar een soort
papieren lintje van
Daaronder plaatste ik een effen blauw papieren reepje in dezelfde vorm
Ik zette ze vast met een beetje van een lijmroller en mooie stickers

Van een plaatje uit een ANWB blad maakte ik een kleiner envelopje
om de spulletjes later in te doen


Ook dat werd versierd met een geponst manneke, stickers en een
papieren lintje met tekst


Stickers, spelkaart, postkaart
En van drie lottokaartjes een boekenlegger


Verder ponste ik de restjes van het boek en het ANWB blad
en maakte daar labeltjes van
Samen met mijn vriendinnen #derokkennaaisters zijn wij
inmiddels ook  #deponssisters
Verslaafd aan ponsen, haha!
De mintgroene labels kreeg ik effen toegestuurd 
van Jantina van Studio Verknipt
Dat is ook een goede snailmailster, hoor!


Uiteindelijk ging alles in het kleinere envelopje


En omdat de envelop zó leuk om te zien is, deed ik
het in een transparant zakje
Bovendien kan de ontvanger de envelop dan zelf nog een 
keer gebruiken omdat het adres er niet op geschreven is

*Happy Snailmail*

#postpiep

Geen opmerkingen:

Een reactie posten